måndag 16 maj 2016

En skakande rapport från pisksnärtarskolan av undercoverreporter Sherlock H Olmes

Jag heter Sherlock och jag jobbar undercover på en skola jag valt kalla pisksnärtarskolan. Där föregår det skumma saker. Det min artikel kommer handla om är att eleverna har en organiserad maffia som går ut på att pressa lärarna så man sedan kan få dem att utför tjänster åt dem. Speciellt skolans NO-lärare har varit hårt utsatta…


Eftersom jag inte kan avslöja namn eller platser har jag valt att gå under namnet Sherlock. Jag har under hela vårterminen 2016 spanat in fyra elever som kallar sig ”ledningen” och de har även en sidoverksamhet i en välkänd tidning, nämner inga namn, där de aktivt agerar som oskyldiga. Deras metoder är välkända och deras metoder har redan givit resultat. De har under hela läsåret 2015/16 mer eller mindre tjatat sönder lärare med till exempel, -när får vi nya matsalsplaster? -Kommer vi att börja arbeta med mer labbar i NO? –får vi sluta tidigare idag? –varför måste vi gå ut på rast? –vi tycker det är orättvist att ni lärare har fikabröd på era fredagsraster… m.m, m.m, ja listankan göras lång.

Maffiametoderna gick så långt att det förekom busringningar, skumma sms på sena timmar mitt i veckorna när man ska gosa ned sig i en mjuk kudde eller när man satt framför tv´n med en skål god vaniljglass. Det förekom även förföljelser i korridorer. Ja allt för att få koll på lärarna. Vad vill de s.k. ”ledningen” ha? Jo, och jag säger det bara en gång, de vill ha högsta betygen. Och de nöjer sig så klart inte med det utan de vill även ha dem innan de får betyg. På vårterminen i åk 5. Har de lyckats??? Nej det har de inte. för i mitt arbete som undercoverreporter lyckades jag komma åt en säker källa som jag valt kalla Tarzans håriga lår för hans goda simkunskaper och att han har just håriga ben. Han berättade att dessa maffiametoder hade genomskådats ganska snabbt (hyfsat snabbt) och motmedlet var att spela med och skapa en ”antimetod. Denna metod går ut på att göra som djuren. Spela död eller låtstas spela död så att anfallaren går förbi och sedan reser man sig och anfaller anfallaren. Alltså med andra ord, spelamed i spelet där man låtsas gå på finterna och ge den så kallade ledarna tro på att de lyckats.

När kommer då detta avslöjas är frågan? Jo, det kommer lärarna göra innan skolavslutningen där de kommer säga att nästa termin får ni betyg och därför ska alla läsa klassikerna Moby Dick under och Jorden runt på 80 dagar under sommaren. En perfekt stöt mot de som försökt påverka sina betyg. För tänker man efter så kan det ge resultat av att man läser. Det kan ge bättre betyg om språket är bättre och stavningen sitter som den ska, i alla ämnen, till och med i NO.

Väl mött i framtiden med fler avslöjanden i den hårda skolvärlden av Sherlock H Olmes

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar